Kursseille ilmoittautuminen

Puhelinpäivystys
ma-to klo 11-14
044 215 2523

Korttimyynti

Lahjakortit

Jäsenkauppa

Asiakaspalaute

Portaikossa cmyk

 Hengitän sisään, kehoni on tyyni. Hengitän ulos, hymyilen. Olen läsnä tässä ja nyt. Tämä hetki on ihmeellinen.
-Thich Nhat Hanh

joogavideo-kuva

Image

 

 

 

 

 

Olen Suomen Joogaliiton kouluttama jooganopettaja.

Joogan perusta on kehon liike hengityksen tukemana. Tärkeää on itsen kuuntelun opetteleminen. Näiden elementtien kautta löytyy keskittyminen ja aito hiljentyminen sekä tasapainoa arkeen.

Oma kiinnostukseni on johtanut myös Iyengar-joogaan tutustumiseen, jossa apuvälineiden käyttö ja tarkat kehonlinjaukset rikastuttavat asanaharjoitusta.

Nykyään yhä enemmän kiinnostaa terapeuttinen jooga, tilan tekeminen, pysähtyminen.

Maanantain joogan perusta on kehoa vahvistava ja virkistävä harjoitus, jossa tehdään sopivin vaihtoehdoin sekä rauhallisempia että dynaamisempia asanoita ja hengitysharjoituksia.  Harjoitus päätetään hiljentymiseen / meditaatioon.

 

 

 

Katso Katen linjauksia apuvälineiden avulla...

Ohjaan mielelläni kehoa vahvistavia harjoituksia. Saatamme tunnilla käyttää apuvälineitä auttamaan kehon linjausta ja opettelemme pysymään asanassa vähitellen kauemmin. Ohjaan mielelläni myös restoratiivista, palauttavaa ja rentouttavaa, johon voin ottaa mukaan meditatiivisen aspektin.

Huomaa alla olevassa sarjassa, kuinka hartiat on korokkeella ja näin niskaan tulevaa painetta on saatu vähennettyä. Näitä ei kannata kokeilla ilman ohjausta!

Image
Salamba sarvangasana eli Tuettu hartiaseisonta
 
Image
Halasana eli Jalat pään yli, bolsterille
 
Image
Karnapidasana bolsterilla
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Image

Utthita trikonasana

 

 

 

Kateriinan haastattelu


 
Joogaikä    n. 10 + vuotta
 
Oman joogapolun 5 tärkeintä virstanpylvästä

1. ensi tutustuminen vuonna 1974
2. astanga1999
3. hathajoogaan takaisin 2003 +meditaatio- ja buddhalaispolkuun tutustuminen
4. iyengar 2005
5. joogaa kokonaisvaltaisesti lopuksi elämää
 
Huippuhetki joogassa
tasapaino
 
Aallonpohja joogassa
Aallonpohja on se, jos kuvittelee joogan olevan jotain muuta kuin elämää...
 
Kevyttä joogassa
unohtaa kaikki muu
 
Painavaa joogassa
unohtaa kaikki muu
 
Joogahaave
täyttä elämää loppuelämä!
 
Lempijoogakirja
Geeta Iyengar:Yoga a gem for women, TKV Desikachar:The heart of yoga, Sarah Powers:Insight Yoga
 
Lempiasana
Kaunein on Natarajasana,
Tärkeitä ovat Sirshasana, päälläseisonta ja Salamba Sarvangasana, hartiaseisonta
 
Hatha, iyengar, astanga vai jokin muu
Hatha-iyengar-yin
 
Oma jooga viidellä sanalla
Oppimista, hiljentymistä, kuuntelemista, yrittämistä, jakamista
 
Haluan oppilaani oppivan minulta
Edellämainittuja
asioita